Autor |
Wiadomość |
KASIA
|
Temat postu: Odpalanie motocykla Wysłany: Wtorek 05 Maj 2009 14:12 |
|
Rejestracja: Niedziela 08 Kwiecień 2007 20:05 Posty: 501
|
Spotkałam się ostatnio ze stwierdzeniem, że motocyklem, ale także samochodem, rusza się zaraz po odpaleniu. Podobno dociążony silnik lepiej się rozgrzewa. Nie ukrywam zaskoczenia, i w motocyklu, i w samochodzie zawsze najpierw rozgrzewałam silnik, dopiero ruszałam. Ciekawa jestem Waszych opinii... Czy jest to może także kwestia nowocześniejszych silników?
|
|
Góra |
|
|
Kuba
|
Temat postu: Wysłany: Wtorek 05 Maj 2009 15:01 |
|
Rejestracja: Wtorek 15 Maj 2007 12:21 Posty: 82 Miejscowość: Czerwonak
|
Witam!
Tak to prawda głównie z powodu o którym pisałaś obciążony silnik szybciej sie rozgrzewa a powinien jak najszybciej osiągnąć temperaturę roboczą. 2) W układach z katalizatorem (katalizator zaczyna poprawnie pracować od około 400 stopni celcjusza) żeby spełniał swoje warunki także musi się nagrzać, bo na zimno cała siara leci w powietrze, są benzyny bezsiarkowe, ale do starszych silników nie są wskazane.
Przy odpalaniu powinno sie także wciskać sprzęgło żeby odciążyć rozrusznik.
to tyle blebleble, bo ja swojego GSXa (olejak) grzeje bo na zimno prycha i lubi zgasnąć pomimo wtrysku.
Pozdrawiam!
|
|
Góra |
|
|
Kizior
|
Temat postu: Wysłany: Wtorek 05 Maj 2009 15:06 |
|
SYMPATYK FORUM |
|
Rejestracja: Poniedziałek 07 Listopad 2005 08:30 Posty: 1237 Miejscowość: Września
|
Faktycznie są też takie teorie. Co do sond lambda, nowe mają grzałki aby jak najszybciej osiągnąć temperaturę roboczą.
_________________ - - - - - Kizior - - - - - -
VTR - Very Top Racing
|
|
Góra |
|
|
born1
|
Temat postu: Wysłany: Wtorek 05 Maj 2009 16:13 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
Rejestracja: Czwartek 24 Listopad 2005 17:25 Posty: 3464 Miejscowość: z Krainy Motocykli..
|
Mam swoją teorię.. rozgrzewam..
_________________ ..uwielbiam,gdy wiatr wieje mi w twarz..
..niech Życie przynosi Ci tyle przyjemności co mi Jazda..a wtedy Jazda stanie się Twym Życiem.. BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE MC!!!
|
|
Góra |
|
|
Jachu
|
Temat postu: Wysłany: Wtorek 05 Maj 2009 19:44 |
|
SYMPATYK FORUM |
|
Rejestracja: Sobota 31 Styczeń 2009 17:28 Posty: 179 Miejscowość: KACZANOWO
|
Zawsze należy troszkę poczekać, chyba żę sie nie ma czasu to powoli ruszać i jak SIEKIERA powiada NIE KITOWAĆ
_________________ Jachu STREET FIGHTER....
|
|
Góra |
|
|
Wierzbol
|
Temat postu: Wysłany: Wtorek 05 Maj 2009 20:36 |
|
Rejestracja: Piątek 13 Kwiecień 2007 21:15 Posty: 105 Miejscowość: WITKOWO
|
Czym cieplejszy silnik tym lepiej,nie grozi uszkodzeniem .
|
|
Góra |
|
|
rusek virago
|
Temat postu: Wysłany: Środa 06 Maj 2009 00:51 |
|
SYMPATYK FORUM |
|
Rejestracja: Niedziela 04 Luty 2007 16:57 Posty: 82 Miejscowość: Osowo
|
|
Góra |
|
|
HIREK
|
Temat postu: Wysłany: Środa 06 Maj 2009 05:08 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
Rejestracja: Sobota 27 Styczeń 2007 20:00 Posty: 1591 Miejscowość: Borzykowo
|
W teorii rozgrzewania należy rozdzielić motocykle i samochody. Te pierwsze eksploatujemy zazwyczaj w warunkach letnich i tak są robione nastawy, czy to gażnik czy, układ wtrysku. Jazda ze startu zimnym silnikiem nie ma walorów dynamicznych i słuchowych,ale jeśli ktoś rusza jak załadowany pociąg towarowy, to cała teoria w krzaki. Trzyma się przecie (ważnej uważam) zasady NIE KITOWAĆ zimnym. Szczególów technicznych nie przytocze, by nie zaciemniać kobietom i mniej kumatym technicznie podstaw eksploatacyjnych.
_________________ Boso ale w ostrogach...
|
|
Góra |
|
|
maciek-zz
|
Temat postu: Wysłany: Środa 06 Maj 2009 07:15 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
|
Rejestracja: Środa 09 Listopad 2005 20:00 Posty: 999 Miejscowość: Września
|
Pamiętać należy że praca silnika tłokowego bez obciążenia wogóle jest dla niego bardzo szkodliwa (znacząco skraca żywotność)
a silnik ,,na ssaniu'' zazwyczaj chodzi na jałowo na podwyższonych obrotach.
-odpalić i jechać byle nie dawać po piź... dopuki się nie zagrzeje .
C.D. dla zainteresowanych techniką :
...silnik podczas kilku minut pracy na obrotach bez obciążenia zużywa się bardziej niż podczas kilku godzin pracy przy optymalnym obciążeniu...
...szczególnie wrażliwe na to są silniki dużej pojemności
np. dla silnika przemysłowego CUMMINS poj.~45000ccm (1400kM przy 1500obr/min ) z którym mam styczność w DTR-ce piszą że jego praca pow 15 min bez obciążenia rażąco wpływa na żywotność i może doprowadzić do uszkodzenia...
_________________ FLHT
|
|
Góra |
|
|
Romek
|
Temat postu: Wysłany: Środa 06 Maj 2009 12:00 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
Rejestracja: Poniedziałek 12 Grudzień 2005 19:36 Posty: 353 Miejscowość: Pyzdry
|
ALE -co to jest obciążenie dla kilkadziesiąt konnego silnika??maszyna??jezdziec?? ja jestem przekonany ze sama jego praca [predkosc obrotowa] -DLATEGO -ubieram sie zgrupsza-odpalam kónia-i SLUCHAJĄC najlepszej [dla mnie ] muzyki[czyli ryku potwora]dokonczam ubieranie -wsiadam i jade [slyszalem opinie ze nieraz ubieranie trwa dłużej niż jazda -tak tez mi sie zdarzalo
_________________ MT Power
|
|
Góra |
|
|
KASIA
|
Temat postu: Wysłany: Środa 06 Maj 2009 14:41 |
|
Rejestracja: Niedziela 08 Kwiecień 2007 20:05 Posty: 501
|
o rety, chłopaki!!! Ale mądrzy jesteście... !!! Dzięki za wykład, myślę, że trochę zrozumiałam.
|
|
Góra |
|
|
arek4731
|
Temat postu: Wysłany: Czwartek 07 Maj 2009 10:12 |
|
Rejestracja: Poniedziałek 30 Czerwiec 2008 12:47 Posty: 100 Miejscowość: GNIEZNO
|
|
Góra |
|
|
KASIA
|
Temat postu: Wysłany: Czwartek 07 Maj 2009 10:56 |
|
Rejestracja: Niedziela 08 Kwiecień 2007 20:05 Posty: 501
|
No to wtedy już chyba nie ma żadnego problemu, bo silnik jest już rozgrzany. Ewentualnie zbyt częste postoje mogą szkodzić akumulatorowi raczej, czyż nie?
|
|
Góra |
|
|
Urbi79
|
Temat postu: Wysłany: Czwartek 07 Maj 2009 12:57 |
|
Rejestracja: Poniedziałek 14 Maj 2007 21:48 Posty: 238
|
dokladnie tak
_________________ Kiedy siedzę na maszynie
Totalny czuję luz...
|
|
Góra |
|
|
Romek
|
Temat postu: Wysłany: Czwartek 07 Maj 2009 17:06 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
Rejestracja: Poniedziałek 12 Grudzień 2005 19:36 Posty: 353 Miejscowość: Pyzdry
|
najwiekszym pozeraczem prądu w sprzecie jest rozrusznik-CZYLI-czesto gasząc i odpalając nie dajesz czasu na naladowanie bateri NATURALNYM sposobem [przez prądnice-alternator] jezdząc-aha-cieply silnik MUSI zaskakiwac; od razu;-gdy tego nie robi -czeka WAS regulacja zasilania [kontrola świec ]
_________________ MT Power
|
|
Góra |
|
|