Obecny czas: Czwartek 28 Marzec 2024 13:52


Wyślij nowy tematWyślij odpowiedź Strona 1 z 1   [ 5 posty(ów) ]
Autor Wiadomość
 Temat postu: Jak przygotować motocykl do zimy!
PostWysłany: Sobota 24 Październik 2009 09:14 
PRESIDENT GNIEZNO
PRESIDENT GNIEZNO

Rejestracja: Czwartek 17 Listopad 2005 18:40
Posty: 599
Miejscowość: Imielno k/Gniezna
Jak ktoś chce poczytać w tym temacie, zapraszam :]


Image[/table]


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem  
 Temat postu:
PostWysłany: Poniedziałek 26 Październik 2009 16:30 
MEMBER WRZEŚNIA
MEMBER WRZEŚNIA

Rejestracja: Czwartek 24 Listopad 2005 17:25
Posty: 3464
Miejscowość: z Krainy Motocykli..
Jeśli mogę dodać kilka rad z mego własnego doświadczenia po ponad dwudziestu pięciu latach jazdy różnymi gratami to:
Polecam przed zimowaniem zmienić olej silnikowy, oczywiście z filtrem, płyn hamulcowy i sprzęgłowy, a w motocyklach z osobną skrzynią biegów- w niej również jak i w przekładni głównej - w motocyklach napędzanych wałkiem kardana.. a dlaczego zapytacie? Oleje jak to oleje starzeją się bez względu na to czy syntetyczne, półsyntetyczne, mineralne(te najszybciej), zwłaszcza po okresie całorocznej eksploatacji jeśli nie wyjeździliście przebiegu międzyserwisowego, zbierają się zanieczyszczenia-nagary, skrapla się woda, wytrącają się dodatki, tracą swe właściwości smarne, powodują korozję wewnętrzną współpracujących elementów. Podobnie z DOT4, który jest bardzo higroskopijny i wchłania wodę z powietrza w zbiorniczkach(przez cały sezon), odkręcanych przecież, również następuje jego szybsze starzenie po wielokrotnym przegrzaniu podczas hamowań. A co do akumulatorów kwasowych(bez i obsługowych): polecam sprawdzić woltomierzem choćby raz na dwa tygodnie - napięcie nie powinno spaść poniżej 12,4-12,5Volta gdyz powoduje to zasiarczanie cel, prowadzące do zwarcia, osobiście gdy nie jeżdżę dłużej niż tydzień zimą ładuję akumulator, żelowych: nie dopuścić do spadku napięcia poniżej 12,4V gdyż może już być nie do odratowania takowy. Trwałość akumulatora gdy o niego dbamy - spokojnie 5-7lat. Z płynem chłodniczym również nie czekać do wiosny jeśli zbliża się wkrótce zmiana, obowiązkowo sprawdzić jego koncentrację. A jeśli moto posiada filtr powietrza K&N - wyczyscić takowy i przygotować do ponownego użycia.. i jeszcze jedna rada: jeśli jeździmy motocyklem przy temperaturach ok.5 st.C i poniżej- zmieniać olej co trzy miesiące lub co 3 tys.km..(zalecenie producentów)

_________________
..uwielbiam,gdy wiatr wieje mi w twarz..
..niech Życie przynosi Ci tyle przyjemności co mi Jazda..a wtedy Jazda stanie się Twym Życiem.. BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE MC!!!


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem  
 Temat postu:
PostWysłany: Wtorek 27 Październik 2009 08:56 
SYMPATYK FORUM
Awatar użytkownika

Rejestracja: Poniedziałek 07 Listopad 2005 08:30
Posty: 1237
Miejscowość: Września
Cytuj:
Podobnie z DOT4, który jest bardzo higroskopijny i wchłania wodę z powietrza w zbiorniczkach(przez cały sezon), odkręcanych przecież, również następuje jego szybsze starzenie po wielokrotnym przegrzaniu podczas hamowań.


Nie wiem jak w BMW ale w japońcach płyn jest w szczelnym układzie, właśnie przez higroskopijność (przyjmowanie wilgoci z otoczenia), jeżeli układ jest sprawny to nie powinno być potrzeby dolewania. Co do wymiany to najlepiej jest zmierzyć parametry (ile % wody zawiera), a zalecana jest wymiana co 2 lata tak samo jak płyn chłodniczy (też się mierzy parametry).

_________________
- - - - - Kizior - - - - - -
VTR - Very Top Racing


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem  
 Temat postu:
PostWysłany: Wtorek 27 Październik 2009 10:00 
MEMBER WRZEŚNIA
MEMBER WRZEŚNIA

Rejestracja: Czwartek 24 Listopad 2005 17:25
Posty: 3464
Miejscowość: z Krainy Motocykli..
hm.. (też nie wiem..) bu ha ha.. pisałem ogólnie o Motocyklach a nie o konkretnej marce.. zużywa się od intensywnego hamowania.. przegrzewając się po prostu i traci swe właściwości również przez wilgoć właśnie.. (czasem zachodzi potrzeba zajrzenia do zbiorniczka) dlatego wymieniam co roku w swoim gratach.. różnica odczuwalna.. chyba, że ktoś robi kilkaset kilometrów w sezonie.. to wtedy co dwa lata.. (nie każdy może sprawdzić zawartość wody w układzie ham. przyrządem.. podobnie- koncentrację płynu chłodniczego..)

_________________
..uwielbiam,gdy wiatr wieje mi w twarz..
..niech Życie przynosi Ci tyle przyjemności co mi Jazda..a wtedy Jazda stanie się Twym Życiem.. BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE MC!!!


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem  
 Temat postu:
PostWysłany: Wtorek 27 Październik 2009 14:19 
SYMPATYK FORUM
Awatar użytkownika

Rejestracja: Poniedziałek 07 Listopad 2005 08:30
Posty: 1237
Miejscowość: Września
W dzisiejszych czasach i przy obecnych standardach uważam, że każdy nawet garażowy mechanior powinien mieć te podstawowe przyrządy (są tanie).

_________________
- - - - - Kizior - - - - - -
VTR - Very Top Racing


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Wyślij nowy tematWyślij odpowiedź Strona 1 z 1   [ 5 posty(ów) ]



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Załóż własne, darmowe forum dyskusyjne dzięki phpBB3