Autor |
Wiadomość |
haribo
|
Temat postu: Puste wydechy Wysłany: Poniedziałek 09 Styczeń 2006 22:36 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
Rejestracja: Niedziela 08 Styczeń 2006 21:32 Posty: 1044 Miejscowość: Gutowo Wielkie
|
Witam serdecznie,
mam pytanko odnosnie pustych wydechow. Jest na ich temat wiele teorii m.in takie ze nie maja wiekszego znaczenia, i takie ze silnik wiecej spala wachy i oleju, rowniez spadek mocy az w koncu wypalenie zaworow ?!
z gory dzieki za odp
Przy okazji pozdrawiam sasiada - KAWE
|
|
Góra |
|
|
TRĄBA
|
Temat postu: Wysłany: Poniedziałek 09 Styczeń 2006 22:52 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
|
Rejestracja: Piątek 04 Listopad 2005 19:54 Posty: 2041 Miejscowość: Września
|
Tcze gadanie , o ile nie jeździsz na torze bo tam jest to ważne i wydechem można zmieniać specyfikę grata, natomiast w normalnym użytkowaniu nie odczujesz, wiadomo że spalanie może troszkę wzrosnąć ale moc powinna również , jedno co trzeba pamiętać to aby wyregulować grata po zmianie wydechów
|
|
Góra |
|
|
Kizior
|
Temat postu: Wysłany: Wtorek 10 Styczeń 2006 10:59 |
|
SYMPATYK FORUM |
|
Rejestracja: Poniedziałek 07 Listopad 2005 08:30 Posty: 1237 Miejscowość: Września
|
Lubie takie tematy. Co do pustych wydechow to zalezy oczywiscie czy dwusow czy czterosow. W dwusuwie moze ale nie musi byc spadek/przyrost mocy - zazwyczaj jednak spadek. W czterosowach generalnie jest wzrost mocy, jednak sa pewne zjawiska ktorych brak moze spowodowac brak jakiegokolwiek przyrostu. Pomyslcie sobie chociazby o EXUP stosowanym w Yamasze. Wolny wydech powinien bys dostrajany do calosci zestawu (gazniki, silnik, wydech). W czterosuwie chodzi glownie o dlugosc rury razem z koncowka wydechu, zalezy to od srednicy rury wydechowej, predkosci spalin i innych pierdlol ktore dla "szarakow" jak my jest nie do zmierzenia i zweryfikowania. Co chwile trzebaby zapuszczac hamownie w ruch. Sam sie kiedys przekonalem jak po mojej samorobie powstala dosc spora dziura w momencie obrotowym - zweszylem to bo akurat wjechalem sobie na chamownie. Nie jest przypadkiem ze koncowki wydechow sa dedykowane do okreslonego modelu motocykla. Faktem jest ze minimalne roznice mocy spowodowane niezestrojeniem sa przydatne na torze, dla nas wystarczy jakis tam przyrost przy zdecydowanie lepszym brzmieniu. Co do spalania to ciezko oszacowac, ten temat zalezy glownie od strony zalilajacej aczkolwiek ...... jakis tam smieszny procent moze sie zmienic +/- Oleju to moze wiecej wezmie, jednak w przypadku gdy kierowca podrajcowany nowym dzwiekiem korzysta ze znacznie wyzszych zakresow obrotow niz poprzednio hehe. Wypalanie zaworow, to tez raczej sprawa zasilania np. K&N bez przeregulowania gaznikow (przesadnie ujmujac zjawisko zubozenia mieszanki).
_________________ - - - - - Kizior - - - - - -
VTR - Very Top Racing
|
|
Góra |
|
|
haribo
|
Temat postu: Wysłany: Wtorek 10 Styczeń 2006 14:23 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
Rejestracja: Niedziela 08 Styczeń 2006 21:32 Posty: 1044 Miejscowość: Gutowo Wielkie
|
Silnik 4t , a dokladnie to kawalsraki ltd 305. Podsumowujac: decydujac sie na wolny wydech trzeba liczyc sie z regulacja gaznikow (wieksza/mniejsza ilosc mieszanki?), przydalby sie tez pewnie jakis filtr sportowy ( tutaj druga sprawa, ktore lepsze gabkowe czy metalowe?). A noi zawory, wiekszy luz?
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
TRĄBA
|
Temat postu: Wysłany: Wtorek 10 Styczeń 2006 16:09 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
|
Rejestracja: Piątek 04 Listopad 2005 19:54 Posty: 2041 Miejscowość: Września
|
O ile dobrze pamiętam to taki mały ala choper W takim razie zakładaj obrzyny i się niczym nie przejmuj najwyżej gaźniki do synchronizacji (moim zdaniem tak czy tak dobrze to robić na początku każdego sezonu ), a co do filtrów nie rób sobie niepotrzebnych kosztów bo niektóre filtry mogą sprawić większych kłopotów regulacyjnych niż wyżej wymieniony tłumik
|
|
Góra |
|
|
Kizior
|
Temat postu: Wysłany: Środa 11 Styczeń 2006 08:17 |
|
SYMPATYK FORUM |
|
Rejestracja: Poniedziałek 07 Listopad 2005 08:30 Posty: 1237 Miejscowość: Września
|
305 Belt Drive czy lancuchowy ?
Wydechy spokojnie mozna zakladac, z filtrami kobinowac to szkoda silnika. POWER filtry kiepsko filtruja, chyba ze faktycznie K&N ale co to da przy takich pojemnosciach ?
_________________ - - - - - Kizior - - - - - -
VTR - Very Top Racing
|
|
Góra |
|
|
maciek-zz
|
Temat postu: Wysłany: Środa 11 Styczeń 2006 09:42 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
|
Rejestracja: Środa 09 Listopad 2005 20:00 Posty: 999 Miejscowość: Września
|
...kiedyś Chudy Jachu opowiadał jak komara rasował
,,starą gaśnicę dał do nabicia tlenem przywiązał ją pod siedzeniem
wężem tlen doprowadził w miejsce gdzie normalnie filtr bywa...
i w polę... podobno komar kręcił obroty wysoko ponad normę !!!...
---- tanie rasowanie ------
----- ---- osobiście nie polecam !
|
|
Góra |
|
|
haribo
|
Temat postu: Wysłany: Środa 11 Styczeń 2006 16:20 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
Rejestracja: Niedziela 08 Styczeń 2006 21:32 Posty: 1044 Miejscowość: Gutowo Wielkie
|
Kizior - Belt drive
Dzieki wszystkim za odpowiedzi
|
|
Góra |
|
|
KAWA
|
Temat postu: Wysłany: Środa 18 Styczeń 2006 16:46 |
|
TREASURER |
|
|
Rejestracja: Sobota 05 Listopad 2005 13:48 Posty: 804 Miejscowość: WRZEŚNIA
|
Odnośnie pustych wydechów Haribo to uważaj żeby nie wk....ć psów co poniektórych sąsiadów, naprzykład mojego!
_________________ KAWAsaki "LIME GREEN" jedynie słuszny!
|
|
Góra |
|
|
haribo
|
Temat postu: Wysłany: Środa 18 Styczeń 2006 19:36 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
Rejestracja: Niedziela 08 Styczeń 2006 21:32 Posty: 1044 Miejscowość: Gutowo Wielkie
|
Bleki z tego co zauwazylem jest wyrozumialy, gorzej bedzie z Baronem
|
|
Góra |
|
|
KAWA
|
Temat postu: Wysłany: Środa 18 Styczeń 2006 23:14 |
|
TREASURER |
|
|
Rejestracja: Sobota 05 Listopad 2005 13:48 Posty: 804 Miejscowość: WRZEŚNIA
|
No jego głównie miałem na myśli!
_________________ KAWAsaki "LIME GREEN" jedynie słuszny!
|
|
Góra |
|
|
KACPER
|
Temat postu: Wysłany: Piątek 12 Maj 2006 11:03 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
|
Rejestracja: Piątek 09 Grudzień 2005 15:39 Posty: 873 Miejscowość: Września
|
wczoraj przy pomocy młotka i przecinaka przeprowadziłem tuning mojego tłumika, Zna ktoś może dobrego spawacza?? bo efekt nie był taki na jaki liczyłem
_________________ Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.
|
|
Góra |
|
|
maciek-zz
|
Temat postu: Wysłany: Piątek 12 Maj 2006 15:44 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
|
Rejestracja: Środa 09 Listopad 2005 20:00 Posty: 999 Miejscowość: Września
|
żeby długim wiertłem z widią... to słyszałem, ale młotkiem i przecinakiem , co? środek oberwałeś ?
_________________ FLHT
|
|
Góra |
|
|
KACPER
|
Temat postu: Wysłany: Piątek 12 Maj 2006 16:19 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
|
Rejestracja: Piątek 09 Grudzień 2005 15:39 Posty: 873 Miejscowość: Września
|
środka nie oberwałem ale w moim tłumiku jest tak że na końcu tłumika jest otwór a w tym otworze jeszcze mała rurka to pomyslelem ze jest ona niepotrzebna. Myślałęm że bedzie lepiej chodził a tu psikus A pomysł nie był mój tylko takiego jednego posiadasz GS-a
_________________ Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.
|
|
Góra |
|
|
wasiu
|
Temat postu: Wysłany: Piątek 12 Maj 2006 21:56 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
|
Rejestracja: Wtorek 06 Grudzień 2005 00:40 Posty: 362 Miejscowość: Września
|
no tak mój pomysł ja to wymyśliłem i ja też mam takie dziury i mi sie to podoba ja nie nażekam zaotawiam tak
_________________ SUZUKI SV 1000 N
|
|
Góra |
|
|