Obecny czas: Poniedziałek 29 Kwiecień 2024 12:37


Wyślij nowy tematWyślij odpowiedź Strona 2 z 3   [ 34 posty(ów) ]
Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Niedziela 12 Sierpień 2007 09:11 
MEMBER WRZEŚNIA
MEMBER WRZEŚNIA

Rejestracja: Czwartek 24 Listopad 2005 17:25
Posty: 3464
Miejscowość: z Krainy Motocykli..
Prawidłowe dotarcie silnika jest bardzo ważną sprawą..przede wszystkim należy pamiętać aby nie ruszać natychmiast po odpaleniu..tylko poczekać choć z minutkę..dwie.. następna ważna sprawa..nie przekraczać zalecanych na dotarciu przez producenta obrotów..najczęściej jest to 4000-6000obr/min..(sprawdź w instrukcj obsługi).. nie przeciążać moto jazdą (dwie osoby..duży bagaż..) na zbyt wysokim biegu z małą prędkością.. i najważniejsza sprawa..technika jazdy.. jak najczęściej zmieniamy biegi i jeździmy w całym zakresie zalecanych obrotów..tzn..kręte drogi..poza tym kontrola poziomu oleju..zawsze na gorącym silniku..tj..po przejechanej trasie odczekać ok.15min i sprawdzić poziom..(w przypadku silników z mokrą miską olejową-a tak jest w Twoim moto)..no i pamiętaj o pierwszym przeglądzie w autoryzowanym serwisie..aby nie stracić gwarancji.. poza tym..przyjemności z jazdy nowym moto..pozdr M.

_________________
..uwielbiam,gdy wiatr wieje mi w twarz..
..niech Życie przynosi Ci tyle przyjemności co mi Jazda..a wtedy Jazda stanie się Twym Życiem.. BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE MC!!!


Ostatnio edytowany przez born1, Niedziela 12 Sierpień 2007 09:17, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem  
 Temat postu:
PostWysłany: Niedziela 12 Sierpień 2007 09:14 
SYMPATYK FORUM
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sobota 30 Czerwiec 2007 16:03
Posty: 35
Miejscowość: Malmö
A jakie paliwko polecacie. Jutro bede mial instrukcje bo zapomnialem jej zabrac z salonu.


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem  
 Temat postu:
PostWysłany: Niedziela 12 Sierpień 2007 09:20 
SYMPATYK FORUM
Awatar użytkownika

Rejestracja: Poniedziałek 07 Listopad 2005 08:30
Posty: 1237
Miejscowość: Września
Paliwo - zawsze podaje się minimalną ilość oktanową. Im więcej w nowoczesnym moto tym lepiej w zależnośći od zasobności portfela.

_________________
- - - - - Kizior - - - - - -
VTR - Very Top Racing


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem  
 Temat postu:
PostWysłany: Niedziela 12 Sierpień 2007 09:21 
MEMBER WRZEŚNIA
MEMBER WRZEŚNIA

Rejestracja: Czwartek 24 Listopad 2005 17:25
Posty: 3464
Miejscowość: z Krainy Motocykli..
liczbę oktanową paliwa dobiera się do stopnia sprężania silnika..jednostki nie wysilone zadowalają się 95oktan.. 98 również nie zaszkodzi..

_________________
..uwielbiam,gdy wiatr wieje mi w twarz..
..niech Życie przynosi Ci tyle przyjemności co mi Jazda..a wtedy Jazda stanie się Twym Życiem.. BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE MC!!!


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem  
 Temat postu:
PostWysłany: Niedziela 12 Sierpień 2007 09:21 
SYMPATYK FORUM
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sobota 30 Czerwiec 2007 16:03
Posty: 35
Miejscowość: Malmö
Czyli jak bede lal vpower racinge to sie nic nie stanie?


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem  
 Temat postu:
PostWysłany: Niedziela 12 Sierpień 2007 09:22 
SYMPATYK FORUM
Awatar użytkownika

Rejestracja: Poniedziałek 07 Listopad 2005 08:30
Posty: 1237
Miejscowość: Września
Właśnie przy nowych sprzętach, z dużym stopniem sprężania takie paliwo jest zalecane.

_________________
- - - - - Kizior - - - - - -
VTR - Very Top Racing


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem  
 Temat postu:
PostWysłany: Niedziela 12 Sierpień 2007 09:24 
SYMPATYK FORUM
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sobota 30 Czerwiec 2007 16:03
Posty: 35
Miejscowość: Malmö
W salonie nie potrafili mi powiedziec co i jak poprostu totalna olewka sprzet sprzedany klijent olany.


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem  
 Temat postu:
PostWysłany: Niedziela 12 Sierpień 2007 09:33 
MEMBER WRZEŚNIA
MEMBER WRZEŚNIA

Rejestracja: Czwartek 24 Listopad 2005 17:25
Posty: 3464
Miejscowość: z Krainy Motocykli..
możesz..możesz..choć na dotarciu ostrożnie z manetką..no i unikaj jazdy ze stałą prędkością-autostrady..od czasu do czasu można przekroczyć zalecane obroty..na bardzo krótką chwilę..

_________________
..uwielbiam,gdy wiatr wieje mi w twarz..
..niech Życie przynosi Ci tyle przyjemności co mi Jazda..a wtedy Jazda stanie się Twym Życiem.. BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE MC!!!


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem  
 Temat postu:
PostWysłany: Niedziela 12 Sierpień 2007 09:40 
SYMPATYK FORUM
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sobota 30 Czerwiec 2007 16:03
Posty: 35
Miejscowość: Malmö
Moze uda mi sie ja dotrzec w tym sezonie pod warunkiem ze przestanie padac Deszcz ;bezra


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem  
 Temat postu:
PostWysłany: Niedziela 12 Sierpień 2007 16:08 
MEMBER WRZEŚNIA
MEMBER WRZEŚNIA
Awatar użytkownika

Rejestracja: Środa 09 Listopad 2005 20:00
Posty: 999
Miejscowość: Września
,,..no i unikaj jazdy ze stałą prędkością-autostrady..''

?????

-przecież stabilne warunki pracy (stałe obciążenie i obroty) są najbardziej korzystne dla silników tłokowych.

Chyba że chodziło ci o to, że autostrada kusi do kręcenia na maxa :) a pisząc o stałej prędkości miałeś na myśli maksymalną (G:

- zabójcza jest natomiast praca silnika na obrotach bez obciążenia paluszkiem
kręcenie manety - przegazówy na postoju bardzo skutecznie skracają żywotność silnika ;bezra

_________________
FLHT


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem  
 Temat postu:
PostWysłany: Niedziela 12 Sierpień 2007 20:57 
SYMPATYK FORUM
Awatar użytkownika

Rejestracja: Poniedziałek 07 Listopad 2005 08:30
Posty: 1237
Miejscowość: Września
Potwierdzam zdanie Marka - born1. Należy unikać ciągłych (wyjątkowo długich) stałych obrotów. Technicznie chodzi o uniknięcie tworzenia się mikroprogów przy początkowym, bardziej intensywnym wycieraniu się powierzchni cylindra. Ehh w dwusuwach jeszcze było przepłukiwanie cylindra co jakiś czas czyli całkowite zamknięcie manetki gazu w czasie jazdy. W 4T nie znalazłem zastosowania tej opcji.
P.S. Osobiście nie nie znam przykładu źle dotartego japońca :) więc to chyba tylko teoria.

_________________
- - - - - Kizior - - - - - -
VTR - Very Top Racing


Ostatnio edytowany przez Kizior, Poniedziałek 13 Sierpień 2007 07:07, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem  
 Temat postu:
PostWysłany: Niedziela 12 Sierpień 2007 21:04 
SYMPATYK FORUM
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sobota 30 Czerwiec 2007 16:03
Posty: 35
Miejscowość: Malmö
Hmm ilu motocyklistow tyle sposobow docierania


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem  
 Temat postu:
PostWysłany: Niedziela 12 Sierpień 2007 23:24 
MEMBER WRZEŚNIA
MEMBER WRZEŚNIA

Rejestracja: Czwartek 24 Listopad 2005 17:25
Posty: 3464
Miejscowość: z Krainy Motocykli..
czasem warto słuchać rad bardziej doświadczonych i aksjomaty brać sobie do serca.. uważaj na obroty i temperaturę a będzie dobrze..

_________________
..uwielbiam,gdy wiatr wieje mi w twarz..
..niech Życie przynosi Ci tyle przyjemności co mi Jazda..a wtedy Jazda stanie się Twym Życiem.. BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE MC!!!


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem  
 Temat postu:
PostWysłany: Poniedziałek 13 Sierpień 2007 21:46 
MEMBER WRZEŚNIA
MEMBER WRZEŚNIA
Awatar użytkownika

Rejestracja: Środa 09 Listopad 2005 20:00
Posty: 999
Miejscowość: Września
- żeby utwożyły się mikroprogi na cylindrach, silnik musiałby pracować przez długi czas w idealnie niezmiennych warunkach - jadąc (jeżdząc) po drogach, które mają wzniesienia, spadki, zmienne opory wiatru to mało realne.

Poza tym początkowe intensywne wycieranie się, cylindry mają za sobą zanim silnik zobaczy ramę :)

-patrząc realnie i praktycznie :) wolałbym kupić motocykl o przebiegu 50 tys.km używany od początku turystycznie
niż taki sam motocykl o przebiegu 30 tys km, który po wyjechaniu z salonu jeździł tylko wokół komina.

_________________
FLHT


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem  
 Temat postu:
PostWysłany: Poniedziałek 13 Sierpień 2007 22:49 
MEMBER WRZEŚNIA
MEMBER WRZEŚNIA
Awatar użytkownika

Rejestracja: Środa 09 Listopad 2005 20:00
Posty: 999
Miejscowość: Września
-a tu bardzo kontrowersyjna szkoła docierania, stawiająca na głowie prawie wszystko o czym pisaliśmy powyżej:

http://forum.scigacz.pl/post-33535.html

... po przeczytaniu artykółu do końca i głębszym przemyśleniu - ma to swój sęs i logikę ...

wg. zasady: ,,co go nie zabije to go wzmocni"" ;haha

_________________
FLHT


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Wyślij nowy tematWyślij odpowiedź Strona 2 z 3   [ 34 posty(ów) ]
Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 20 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Załóż własne, darmowe forum dyskusyjne dzięki phpBB3