Autor |
Wiadomość |
macaveli
|
Temat postu: moj pierwszy 4T,prosze o pomoc Wysłany: Poniedziałek 18 Luty 2008 12:35 |
|
Rejestracja: Poniedziałek 18 Luty 2008 11:47 Posty: 18
|
witam,na wstepie chciał bym wszystkich powitac.jestem nowym uzytkownikiem forum.kilka dni temu zakupiłem sobie nowy motor honda cbr 125 2006.i mam do was prosbe odnosnie porady jakich najlepiej płynow tam uzywac,jaki olej do skrzyni a jaki do silnika.to jest moj pierwszy 4 sow,wiec bardzo bym prosił o jaka kolwiek pomoc z gory dziekuje
|
|
Góra |
|
|
Romek
|
Temat postu: Wysłany: Poniedziałek 18 Luty 2008 14:48 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
Rejestracja: Poniedziałek 12 Grudzień 2005 19:36 Posty: 353 Miejscowość: Pyzdry
|
heheheheh toz to temat na dluuuugie rozmowy !!!!!!!!i najlepij na zywca !!!!!!!
_________________ MT Power
|
|
Góra |
|
|
Kizior
|
Temat postu: Wysłany: Poniedziałek 18 Luty 2008 15:54 |
|
SYMPATYK FORUM |
|
Rejestracja: Poniedziałek 07 Listopad 2005 08:30 Posty: 1237 Miejscowość: Września
|
Na początek pamiętaj, że olej motocyklowy różni się od samochodowego więc należy kupować odpowiedni. Wielu początkujących leje samochodówki do silnika motocykla co jest błędem. Dodatkowo oczywiście są oleje do motocykli 2T i 4T. Co do lepkości poszukaj danych producenta jaką poleca do tego modelu. Reszta płynów jest właściwie znormalizowana z samochodowymi: płyn chłodniczy, płyn hamulcowy.
_________________ - - - - - Kizior - - - - - -
VTR - Very Top Racing
|
|
Góra |
|
|
zzr600
|
Temat postu: Wysłany: Czwartek 21 Luty 2008 16:22 |
|
SYMPATYK FORUM |
|
Rejestracja: Sobota 02 Czerwiec 2007 13:18 Posty: 26 Miejscowość: Szczecin
|
Odpowiedź jest prosta- takich jakie przewidział konstruktor, czyli takie jak w książce serwisowej. Jeżeli chodzi o markę to najlepiej doradzi ci sprzedawca, wrzesiński sklep z akcesoriami do motocykli znajduje się na ul. Kościuszki 1select1 lub na allegro Nick 1select1.
Taka ciekawostkę mogę podać potwierdzającą fakt że najdroższy produkt wcale nie jest najlepszy; niegdyś na moje katedrze tj. Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych Politechniki Szczecinskiej wykonywano badania właściwości płynów chłodzących na hamowni oraz przy niskich temperaturach, wynik był taki że wszystkie firmowe płyny jak np. Borygo zdecydowanie przebija produkt ( nazwy niestety nie pamiętam) zdecydowanie tańszy, jeszcze dziwniejsze jest to że firma produkująca ten płyn upadła, pewnie z tego powodu że droższe wydaje się być lepsze, co jednak nie zawsze jest prawda.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany to niech się odezwie na priv tdzpl@o2.pl to prześle dane serwisowe do wszystkich motocykli.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
born1
|
Temat postu: Wysłany: Czwartek 21 Luty 2008 21:49 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
Rejestracja: Czwartek 24 Listopad 2005 17:25 Posty: 3464 Miejscowość: z Krainy Motocykli..
|
hm.. po sprawdzeniu jaką lepkość i gęstość powinien mieć olej dla tego silnika (zalecaną przez producenta).. polecam z doświadczenia Motul i Castrol.. przy czym ten ostatni ma tendencję do wypłukiwania osadów (rozszczelniania) silnika..ze względu na stosowane w nim dodatki płuczące i utrzymujące silnik w czystości (w stanie wolnym od osadów).. więc najlepiej go stosować w "zdrowych" silnikach.. a co do "borygo" to ciekawe czy sprawdzano także właściwości żrące i odporność na wytrącanie.. taka tam moja dygresja..
_________________ ..uwielbiam,gdy wiatr wieje mi w twarz..
..niech Życie przynosi Ci tyle przyjemności co mi Jazda..a wtedy Jazda stanie się Twym Życiem.. BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE MC!!!
|
|
Góra |
|
|
zzr600
|
Temat postu: Wysłany: Czwartek 21 Luty 2008 22:42 |
|
SYMPATYK FORUM |
|
Rejestracja: Sobota 02 Czerwiec 2007 13:18 Posty: 26 Miejscowość: Szczecin
|
Hehe jeżeli chodzi o badania odnośnie właściwości żrących to nic mi nie wiadomo na ten temat, zapytać trzeba fachowców w tej dziedzinie którzy piją takie płyny podobnie jak denaturat i żyją!!!
|
|
Góra |
|
|
born1
|
Temat postu: Wysłany: Piątek 22 Luty 2008 09:41 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
Rejestracja: Czwartek 24 Listopad 2005 17:25 Posty: 3464 Miejscowość: z Krainy Motocykli..
|
no właśnie.. z tego co wiem.. dlatego wycofano borygo z produkcji.. powodowało szybką korozję chłodnic i bloku silnika..
_________________ ..uwielbiam,gdy wiatr wieje mi w twarz..
..niech Życie przynosi Ci tyle przyjemności co mi Jazda..a wtedy Jazda stanie się Twym Życiem.. BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE MC!!!
|
|
Góra |
|
|
ANGLIK
|
Temat postu: Wysłany: Sobota 23 Luty 2008 12:47 |
|
Rejestracja: Sobota 26 Styczeń 2008 15:40 Posty: 95 Miejscowość: Gniezno
|
napiszcie mi czy mogę zastąpić olej w silniku mojej CBR 1000F, MOTUL 5000 10W40 4T półsyntetyczny na olej który dostałem (można powiedzieć w prezencie) CASTROL POWER1 RACING 4T który ma oznaczenia 10W-50 ale jest w pełni syntetyczny( tak pisze, Fully Synthetic). Lepkość jest ta sama ale zawsze uczyli mnie że nie leje się syntetycznego oleju do silnika który chodził na półsyntetycznym oleju. Ktoś mi powiedział że nic mu nie będzie ale wolę się poradzić
|
|
Góra |
|
|
zzr600
|
Temat postu: Wysłany: Sobota 23 Luty 2008 13:33 |
|
SYMPATYK FORUM |
|
Rejestracja: Sobota 02 Czerwiec 2007 13:18 Posty: 26 Miejscowość: Szczecin
|
Odradzam, olej syntetyczny przeznaczony jest do nowych gratów z niewielkim przebiegiem, półsyntetyczny z większym przebiegiem a mineralny to już powyżej 50-60tys km .
Absolutnie nie jestem specjalista w tej dziedzinie myślę że wypowie się na ten temat i potwierdzi moje zdanie znawca tematu, zasada jest taka: nie należy wymieniać oleju mineralnego na półsyntetyczny, analogicznie przypuszczam że będzie podobnie w twojej sytuacji. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
maciek-zz
|
Temat postu: Wysłany: Sobota 23 Luty 2008 17:12 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
|
Rejestracja: Środa 09 Listopad 2005 20:00 Posty: 999 Miejscowość: Września
|
różnie powiadają
-ponoć właśnie syntetyków do nowego silnika się lać nie powinno bo się pierścienie nie dotrą ostatecznie - dopiero po jakimś przebiegu wlewają syntetyka.
-znowu z doświadczenia wiem że jak silnik jest na wykończeniu to syntetyka lać nie warto ponieważ znika w oka mgnieniu.
-ja tam bym go wlał - jeszcze nie słyszałem żeby się silnik od syntetycznego oleju zepsół
-trzeba tylko porządnie tego półsyntetyka spuścić i nowy filtr - naturalnie.
_________________ FLHT
|
|
Góra |
|
|
born1
|
Temat postu: Wysłany: Poniedziałek 25 Luty 2008 10:51 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
Rejestracja: Czwartek 24 Listopad 2005 17:25 Posty: 3464 Miejscowość: z Krainy Motocykli..
|
hm.. po dotarciu silnika bez problemu można wlewać półsyntetyk jak i syntetyk.. przy zmianach zalecane jest przechodzenie o klasę wyżej lub niżej.. czyli jeśli był nalany półsyntetyk bez problemu można nalać syntetyk.. i na odwrót.. i oczywiście jeśli silnik nie wykazuje dużego zużycia.. nie konsumuje oleju.. Oleje syntetyczne charakteryzują się wyższą temperaturą zapłonu(mniejsze "branie" oleju przez silnik..lepsze smarowanie w ekstremalnym zakresie temperatur).. i niższą temperaturą płynięcia-mniejsza lepkość- tarcie wewnętrzne(lepszy rozruch i smarowanie w niższych temperaturach).. poza tym ze względu na zastosowanie bazy syntetycznej mają też większa odporność na starzenie.. są "czystsze" chemicznie.. a co za tym idzie czystszy silnik.. mniej osadów i nagarów.. wypłukują wszystko intensywniej- nie zalecane do zużytych jednostek!
_________________ ..uwielbiam,gdy wiatr wieje mi w twarz..
..niech Życie przynosi Ci tyle przyjemności co mi Jazda..a wtedy Jazda stanie się Twym Życiem.. BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE MC!!!
|
|
Góra |
|
|
ka3
|
Temat postu: Wysłany: Poniedziałek 25 Luty 2008 13:52 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
|
Rejestracja: Poniedziałek 15 Maj 2006 20:22 Posty: 497 Miejscowość: Września
|
Czyli do XJR 1300 z przebiegiem 12 tys śmiało moge wlewać syntetyk ?
_________________ Ilość asfaltu na polskich drogach jest jak zawartość mięsa w parówce.
|
|
Góra |
|
|
born1
|
Temat postu: Wysłany: Poniedziałek 25 Luty 2008 14:06 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
Rejestracja: Czwartek 24 Listopad 2005 17:25 Posty: 3464 Miejscowość: z Krainy Motocykli..
|
jak najbardziej.. moja śmigała na półsynt. 10/40 Motula.. taki wlewali po dotarciu.. też się dobrze spisuje..
_________________ ..uwielbiam,gdy wiatr wieje mi w twarz..
..niech Życie przynosi Ci tyle przyjemności co mi Jazda..a wtedy Jazda stanie się Twym Życiem.. BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE MC!!!
|
|
Góra |
|
|
Kizior
|
Temat postu: Wysłany: Poniedziałek 25 Luty 2008 20:58 |
|
SYMPATYK FORUM |
|
Rejestracja: Poniedziałek 07 Listopad 2005 08:30 Posty: 1237 Miejscowość: Września
|
Ogólnie warto lać tak długo syntetyk, aż do momentu kiedy na skutek normalnego zużycia zacznie ubywać oleju. Wówczas trzeba przejść na stopień niżej.
_________________ - - - - - Kizior - - - - - -
VTR - Very Top Racing
|
|
Góra |
|
|
KAWA
|
Temat postu: Wysłany: Wtorek 26 Luty 2008 00:25 |
|
TREASURER |
|
|
Rejestracja: Sobota 05 Listopad 2005 13:48 Posty: 804 Miejscowość: WRZEŚNIA
|
Kizior napisał(a): Ogólnie warto lać tak długo syntetyk, aż do momentu kiedy na skutek normalnego zużycia zacznie ubywać oleju. Wówczas trzeba przejść na stopień niżej.
Niby dlaczego? Bo jest tańszy?
_________________ KAWAsaki "LIME GREEN" jedynie słuszny!
|
|
Góra |
|
|