Zamieszczę w tym miejszcu lilka zdjęć i krótki opis ze samodzielnej wymiany łańcuszka rozrządu .
Chciałbym nadmienić że jest to czynność prosta nie wymagająca extra specjalistycznych narzędzi ani specjalnych umiejętności
-po zdjęciu kapy ustawiamy wałki rozrządu i wał na ,,cechy'' i zapamiętujemy te ustawienia:
-odkręcamy górny ślizg, luzujemy i blokujemy napinacz łańcuszka:
]
-teraz po dokładnym osłonięciu głowicy delikatnie zeszlifowujemy zaklepane końce kołeczków jednego ogniwa i rozczepiamy stary łańcuch:
-do starego łańcuszka doczepiamy nowy ( sposób dowolny - byle się nie odczepił po drodzę
):
-przeciągamy łańcuchy delikatnie kręcąc wałem i pociągając za stary łańcuch (pamiętajmy że rozrząd jest bardzo kolizyjny i lubi się zablokować - wtedy trzeba nieco cofnąć wał i przestawić wałki rozrządu) -
tu nic na hama
-potem rozczepiamy łańcuszki, ustawiamy wałki na ,,cechy'' i spinamy łańcuszek nową spinką
-końcówki kołeczków spinki trzeba zaklepać - idealnie do tego celu nadał się twardy wybijak BETY zaszlifowany w ten sposób:
(-dzięki Pałasz za udostępnienie wybijaka
oraz Blądiemu za pomoc przy zaklepaniu
)
-spinka po zaklepaniu tym sposobem prawie nie odróżnia się od fabrycznie zaciśniętego ogniwka
:
-teraz wystarczy zdjąć blokadę napinacza i poskładać wszystko tak jak było
-pamiętajcie żeby do silnika nie upuścić żadnej śróbki
ani żadnego kawałka ogniwka ze starego łańcuszka
-powodzenia - to nic trudnego!!!