Autor |
Wiadomość |
Mateusz Wojciechowski
|
Temat postu: Zapłon Suzuki GS550 Wysłany: Sobota 12 Lipiec 2008 13:56 |
|
SYMPATYK FORUM |
|
Rejestracja: Poniedziałek 11 Luty 2008 21:32 Posty: 80 Miejscowość: Września
|
Witajce
Po ostatnich deszczach i myciu silnika na pierwszym i ostatnim garze nie ma iskry. Moim zdaniem winna jest temu lewa cewka która właśnie obsługuje 1 i 4 cylinder. Prawa cewka działa poprawnie (daje silną widoczną iskre). Czy za taki stan rzeczy może być odpowiedzialne coś jeszcze? moduł? Jakiś kondensator?
Cewke zbadam po weekendzie
Pozdrawiam
_________________ Gaz 69M 1970r. Shl M11W 1967r. MZ ES 250/0 1959r. WFM M06 1957r. K 750 1967r. Suzuki GS 550 78' Honda CX 500 80' Yamaha XTZ 750 Super Tenere 92' BMW R 1150 GS 1150 ADV 02' Yamaha FJR 1300 04'
|
|
Góra |
|
|
jasiu
|
Temat postu: Wysłany: Sobota 12 Lipiec 2008 20:54 |
|
SYMPATYK FORUM |
|
Rejestracja: Sobota 15 Marzec 2008 21:56 Posty: 72 Miejscowość: z lasu
|
Impulsator i modul dzialaja skoro podaja sygnal na prawa cewke, ewidentnie cewka, lub przewod niskiego napiecia doprowadzajacy impuls do cewki. W zwiazku z tym, ze problem pojawil sie po "kapieli" obstawiam przewody i ich polaczenia, zamien cewki miedzy soba to dowiesz sie wiecej
pozdrawiam
_________________ prawo jasia: Asia, Basia albo Kasia http://www.moto-concept.pl/
|
|
Góra |
|
|
rusek virago
|
Temat postu: moduł Wysłany: Niedziela 13 Lipiec 2008 16:35 |
|
SYMPATYK FORUM |
|
Rejestracja: Niedziela 04 Luty 2007 16:57 Posty: 82 Miejscowość: Osowo
|
jasiu ma racje , ale niektóre moduły mogą być dzielone
|
|
Góra |
|
|
jasiu
|
Temat postu: Re: moduł Wysłany: Niedziela 13 Lipiec 2008 18:38 |
|
SYMPATYK FORUM |
|
Rejestracja: Sobota 15 Marzec 2008 21:56 Posty: 72 Miejscowość: z lasu
|
rusek virago napisał(a): jasiu ma racje , ale niektóre moduły mogą być dzielone
i w sumie impulsatory tez moga byc 2 a nie 1, ale to juz Mateusz sam musi sprawdzic...
_________________ prawo jasia: Asia, Basia albo Kasia http://www.moto-concept.pl/
|
|
Góra |
|
|
maciek-zz
|
Temat postu: Wysłany: Poniedziałek 14 Lipiec 2008 08:36 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
|
Rejestracja: Środa 09 Listopad 2005 20:00 Posty: 999 Miejscowość: Września
|
tak, zazwyczaj są dwa impulsatory moduł podwójny (2 w 1) i dwie cewki...
modułu raczej nie udało ci się zalać, cewce woda nie szkodzi... stawiam poprostu na kable, ale w takim przypadku po wyschnięciu powino być wszystko OK jak nie jest to kiepsko
... ja zaczynam zawsze od sprawdzenia czy cewka dostaje impuls z modulu
( wypinam przewody zasilające z cewki i podłączam pod nie małą 5W żarówkę włączam zapłon i kręce jak żarówka mryga to znaczy że impulasator i modół są OK...)
_________________ FLHT
|
|
Góra |
|
|
Mateusz Wojciechowski
|
Temat postu: Wysłany: Poniedziałek 14 Lipiec 2008 09:19 |
|
SYMPATYK FORUM |
|
Rejestracja: Poniedziałek 11 Luty 2008 21:32 Posty: 80 Miejscowość: Września
|
Dzieki. To teraz lece przełożyć cewki, a jeśli to nie wyjaśni sprawy to może faktycznie impulsator.
Pozdrawiam
_________________ Gaz 69M 1970r. Shl M11W 1967r. MZ ES 250/0 1959r. WFM M06 1957r. K 750 1967r. Suzuki GS 550 78' Honda CX 500 80' Yamaha XTZ 750 Super Tenere 92' BMW R 1150 GS 1150 ADV 02' Yamaha FJR 1300 04'
|
|
Góra |
|
|
Mateusz Wojciechowski
|
Temat postu: Wysłany: Poniedziałek 14 Lipiec 2008 11:43 |
|
SYMPATYK FORUM |
|
Rejestracja: Poniedziałek 11 Luty 2008 21:32 Posty: 80 Miejscowość: Września
|
No niestety. Przełożyłem prawą cwke pod lewe kable i efekt ten sam- iskra tak słaba że nie ma siły przeskoczyć na świecy. Impulsator i modół sprawdzony za pomocą żarówki i wszystko w jak najlepszym porządku. Nie wiem gdzie jeszcze szukać. Nawet nie wiem gdzie w tym wynalazku jest kondensator. Może jest ktoś bardziej obeznany w sprawach elektryki japońskiej i by mi pomógł? Chętnie wynagrodze
_________________ Gaz 69M 1970r. Shl M11W 1967r. MZ ES 250/0 1959r. WFM M06 1957r. K 750 1967r. Suzuki GS 550 78' Honda CX 500 80' Yamaha XTZ 750 Super Tenere 92' BMW R 1150 GS 1150 ADV 02' Yamaha FJR 1300 04'
|
|
Góra |
|
|
ka3
|
Temat postu: Wysłany: Poniedziałek 14 Lipiec 2008 12:05 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
|
Rejestracja: Poniedziałek 15 Maj 2006 20:22 Posty: 497 Miejscowość: Września
|
podepchnij sprzeta do jtp moto ul.Raciborska 15 wója siekier napewno coś poradzi :D nr. tel 0500565241
_________________ Ilość asfaltu na polskich drogach jest jak zawartość mięsa w parówce.
|
|
Góra |
|
|
Mateusz Wojciechowski
|
Temat postu: Wysłany: Poniedziałek 14 Lipiec 2008 13:28 |
|
SYMPATYK FORUM |
|
Rejestracja: Poniedziałek 11 Luty 2008 21:32 Posty: 80 Miejscowość: Września
|
Tylko czy wója siekier bedzie miał czas i oczote bawić sie w elektryka? Poza tym jak bede pchał te 300 kg to po drodze padne.
Są wogóle we wrześni jacyś elektrycy od motórów?
_________________ Gaz 69M 1970r. Shl M11W 1967r. MZ ES 250/0 1959r. WFM M06 1957r. K 750 1967r. Suzuki GS 550 78' Honda CX 500 80' Yamaha XTZ 750 Super Tenere 92' BMW R 1150 GS 1150 ADV 02' Yamaha FJR 1300 04'
|
|
Góra |
|
|
KAWA
|
Temat postu: Wysłany: Poniedziałek 14 Lipiec 2008 15:29 |
|
TREASURER |
|
|
Rejestracja: Sobota 05 Listopad 2005 13:48 Posty: 804 Miejscowość: WRZEŚNIA
|
Najpierw gratuluję prezentu!
Możesz wlecieć do mnie to na zasadzie analogii z gs750 można coś sprawdzić, zwróć się o poradę do Hirka z naszego forum on jest biegły w tych sprawach.
_________________ KAWAsaki "LIME GREEN" jedynie słuszny!
|
|
Góra |
|
|
maciek-zz
|
Temat postu: Wysłany: Poniedziałek 14 Lipiec 2008 18:09 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
|
Rejestracja: Środa 09 Listopad 2005 20:00 Posty: 999 Miejscowość: Września
|
wója siekier z tego co wiem to do gniazdka nie podchodzi bo się prundu boi
-kondensatora nie ma - jak impuls wychodzi z modułu to problem jest cewka / kabe WN - a jak cewki zamieniłeś ( bo nie wiem czy dobrze zrozumialem ) to na tej drugiej iskry nie było czy na tej samej ????
_________________ FLHT
|
|
Góra |
|
|
jasiu
|
Temat postu: Wysłany: Poniedziałek 14 Lipiec 2008 18:13 |
|
SYMPATYK FORUM |
|
Rejestracja: Sobota 15 Marzec 2008 21:56 Posty: 72 Miejscowość: z lasu
|
ktore kable WN uzyles po zamianie cewek, te sprawne czy te niewiadome?, a jesli to nie kable, to test z zaroweczka wykonany zle, a modul prawdopodobnie do wymiany...
Macku masz racje modulu, nie zaleje ale zwarcie w instalacji moglo w nim cos uszkodzic
pozdrawiam
_________________ prawo jasia: Asia, Basia albo Kasia http://www.moto-concept.pl/
|
|
Góra |
|
|
Mateusz Wojciechowski
|
Temat postu: Wysłany: Poniedziałek 14 Lipiec 2008 20:08 |
|
SYMPATYK FORUM |
|
Rejestracja: Poniedziałek 11 Luty 2008 21:32 Posty: 80 Miejscowość: Września
|
Kable WN zespolone są na stałe z cewką. Sprawną cewkę podłączyłem pod zasilanie lewej cewki i iskra była minimalna tak jak w poprzedniej cewce. Cewki możemy z całą pewnością wyeliminować. a może gdzieś w kostkach coś zaśniedziło i lewe zasilanie cewki jest słabsze? Jutro biore miernik i bede sprawdzał napięcie.
_________________ Gaz 69M 1970r. Shl M11W 1967r. MZ ES 250/0 1959r. WFM M06 1957r. K 750 1967r. Suzuki GS 550 78' Honda CX 500 80' Yamaha XTZ 750 Super Tenere 92' BMW R 1150 GS 1150 ADV 02' Yamaha FJR 1300 04'
|
|
Góra |
|
|
jasiu
|
Temat postu: Wysłany: Poniedziałek 14 Lipiec 2008 22:02 |
|
SYMPATYK FORUM |
|
Rejestracja: Sobota 15 Marzec 2008 21:56 Posty: 72 Miejscowość: z lasu
|
impulsator tez mozna wyeliminowac, jak pisalem zostaje modul... prawdopodobnie padl
_________________ prawo jasia: Asia, Basia albo Kasia http://www.moto-concept.pl/
|
|
Góra |
|
|
Mateusz Wojciechowski
|
Temat postu: Wysłany: Poniedziałek 14 Lipiec 2008 22:15 |
|
SYMPATYK FORUM |
|
Rejestracja: Poniedziałek 11 Luty 2008 21:32 Posty: 80 Miejscowość: Września
|
To moduł może paść w połowie?
_________________ Gaz 69M 1970r. Shl M11W 1967r. MZ ES 250/0 1959r. WFM M06 1957r. K 750 1967r. Suzuki GS 550 78' Honda CX 500 80' Yamaha XTZ 750 Super Tenere 92' BMW R 1150 GS 1150 ADV 02' Yamaha FJR 1300 04'
|
|
Góra |
|
|