Autor |
Wiadomość |
maciek-zz
|
Temat postu: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy. Wysłany: Sobota 05 Wrzesień 2009 14:29 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
|
Rejestracja: Środa 09 Listopad 2005 20:00 Posty: 999 Miejscowość: Września
|
Czy ktoś z was robił już coś takiego??
-chodzi o metodę przy użyciu sprężonego powietrza.
-ja w najbliższym czasie będę próbował - porobie kilka fotek - jak mi się uda to opiszę może się komuś przyda...
_________________ FLHT
|
|
Góra |
|
|
Kizior
|
Temat postu: Wysłany: Sobota 05 Wrzesień 2009 14:59 |
|
SYMPATYK FORUM |
|
Rejestracja: Poniedziałek 07 Listopad 2005 08:30 Posty: 1237 Miejscowość: Września
|
Też myślałem o tym. Taka metoda istnieje, można kupić specjalne adaptery w otwory od świec do pompowania powietrza. No i jeszcze potrzeba dobry kompresor.
_________________ - - - - - Kizior - - - - - -
VTR - Very Top Racing
|
|
Góra |
|
|
tomas
|
Temat postu: Wysłany: Sobota 05 Wrzesień 2009 19:23 |
|
PRESIDENT GNIEZNO |
|
Rejestracja: Czwartek 17 Listopad 2005 18:40 Posty: 599 Miejscowość: Imielno k/Gniezna
|
Chyba się razem napiliście mocnego wina!
|
|
Góra |
|
|
Kizior
|
Temat postu: Wysłany: Niedziela 06 Wrzesień 2009 08:58 |
|
SYMPATYK FORUM |
|
Rejestracja: Poniedziałek 07 Listopad 2005 08:30 Posty: 1237 Miejscowość: Września
|
Wino , ale dopiero po wymianie uszczelniaczy tą metodą :-). A to jest prosta zasada: ciśnienie utrzymuje zawor na swoim miejscu gdy naciskamy na spreżynę żeby "wypiąć" zamek zaworu. Niestety powierzchnia grzybka zaworu jest mała więc ciśnienie musi być wysokie dla zapewnienia wysokiego wskaźnika kPa/cm2 Marian tutaj chyba potrzeba agregatu od lodówki do pompowania, najwyżej głowica odstrzeli robiąc dziurę w stropie.
_________________ - - - - - Kizior - - - - - -
VTR - Very Top Racing
|
|
Góra |
|
|
maciek-zz
|
Temat postu: Wysłany: Niedziela 06 Wrzesień 2009 14:02 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
|
Rejestracja: Środa 09 Listopad 2005 20:00 Posty: 999 Miejscowość: Września
|
-agregat ma małą wydajność a trzeba liczyć na pewne straty na ewentualne przedmuchy pierścieniami -mam dużą 10-o barową sprężarkę.
-ten silnik nie ma przedmuchów i ma duże zawory więc będzie łatwiej
...we wtorek dostane uszczelniacze więc przejdziemy do praktyki.
_________________ FLHT
Ostatnio edytowany przez maciek-zz, Niedziela 06 Wrzesień 2009 14:04, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
Eldyablo
|
Temat postu: Wysłany: Niedziela 06 Wrzesień 2009 14:02 |
|
PRESIDENT |
|
|
Rejestracja: Niedziela 08 Lipiec 2007 22:30 Posty: 580 Miejscowość: Gniezno
|
Robiłem to bez powietrza ale w silniku z dwoma zaworami na cylinder. Wygiąłem odpowiednio kawałek stalowego pręta i podtrzymałem zawory od dołu..
|
|
Góra |
|
|
born1
|
Temat postu: Wysłany: Poniedziałek 07 Wrzesień 2009 08:58 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
Rejestracja: Czwartek 24 Listopad 2005 17:25 Posty: 3464 Miejscowość: z Krainy Motocykli..
|
o ile dobrze pamiętam, to na Kilińskiego był kiedyś (lata 90) mechanik, który oferował takową usługę.. a i można by spróbować z tym prętem jak Eldyablo pisał..
_________________ ..uwielbiam,gdy wiatr wieje mi w twarz..
..niech Życie przynosi Ci tyle przyjemności co mi Jazda..a wtedy Jazda stanie się Twym Życiem.. BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE MC!!!
|
|
Góra |
|
|
Eldyablo
|
Temat postu: Wysłany: Poniedziałek 07 Wrzesień 2009 13:34 |
|
PRESIDENT |
|
|
Rejestracja: Niedziela 08 Lipiec 2007 22:30 Posty: 580 Miejscowość: Gniezno
|
To był silnik V6 od Granady 2,8..
|
|
Góra |
|
|
maciek-zz
|
Temat postu: Wysłany: Poniedziałek 07 Wrzesień 2009 15:23 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
|
Rejestracja: Środa 09 Listopad 2005 20:00 Posty: 999 Miejscowość: Września
|
mam już dorobiony króciec:
_________________ FLHT
|
|
Góra |
|
|
maciek-zz
|
Temat postu: Wysłany: Wtorek 08 Wrzesień 2009 20:19 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
|
Rejestracja: Środa 09 Listopad 2005 20:00 Posty: 999 Miejscowość: Września
|
-metoda ciśnieniowa okazała się rewelacyjna, przy stale podawanym ciśnieniu 8,5-9,5bar nie było możliwości wciśnięcia zaworów ręką.
-zabezpieczenia bezproblemowo dały się rozpiąć i zapiąć
Kizior idziemy na wino
_________________ FLHT
|
|
Góra |
|
|
Kizior
|
Temat postu: Wysłany: Środa 09 Wrzesień 2009 07:32 |
|
SYMPATYK FORUM |
|
Rejestracja: Poniedziałek 07 Listopad 2005 08:30 Posty: 1237 Miejscowość: Września
|
A jaką dzwignię do wypinania zaworów zastosowałeś ?
_________________ - - - - - Kizior - - - - - -
VTR - Very Top Racing
|
|
Góra |
|
|
born1
|
Temat postu: Wysłany: Środa 09 Wrzesień 2009 09:23 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
Rejestracja: Czwartek 24 Listopad 2005 17:25 Posty: 3464 Miejscowość: z Krainy Motocykli..
|
pięknie!
_________________ ..uwielbiam,gdy wiatr wieje mi w twarz..
..niech Życie przynosi Ci tyle przyjemności co mi Jazda..a wtedy Jazda stanie się Twym Życiem.. BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE!!! BORN TO RIDE MC!!!
|
|
Góra |
|
|
maciek-zz
|
Temat postu: Wysłany: Środa 09 Wrzesień 2009 15:42 |
|
MEMBER WRZEŚNIA |
|
|
Rejestracja: Środa 09 Listopad 2005 20:00 Posty: 999 Miejscowość: Września
|
-dźwignia to już wedle własnej wyobraźni ja użyłem łyżki od kół zachaczonej o jedną ze śrób wałka rozrządu + naciętą w zdłuż nasadkę 19-kę (między łyżkę i sprężynie)...
_________________ FLHT
|
|
Góra |
|
|
kargulvmax
|
Temat postu: Uszczelniacze Wysłany: Czwartek 31 Grudzień 2009 09:17 |
|
Rejestracja: Czwartek 31 Grudzień 2009 08:43 Posty: 4 Miejscowość: Gostyn Wlkp.
|
Witam ,ja tego nie praktykowałem tez użyłem wygiętego drutu i kolegi (Audi 200 2,1 turbo 5 cyl. 2 zawory na cyl.) ale czytałem o tym w jakiejs fachowej literaturze chuba w ksiązce od tego audi z serii "Sam Naprawiam" wiec to nie zaden pic ani wymysł .Osobiscie wole zwalić głowicę izawory przy okazji podocierac albo przeszlifować.Pozdr
_________________ Naprawiam silniki i nie tylko do japonców
|
|
Góra |
|
|